vrijdag 13 augustus 2010

Slaap


Een paar weken geleden was het nog bar en boos met die slaap van mij, of beter gezegd het gebrek er aan. Al die drukte in mijn hoofd zorgde ervoor dat mijn hersens gewoon niet in staat waren om in slaap te komen. Gelukkig heb ik met mijn eigen slimme aanpak mijn gedachten voldoende kunnen kanaliseren zodat ik de afgelopen twee weken heb geslapen als een roos.

Tot afgelopen nacht dan. Ik lag er rond half twaalf in, ietsje later dan normaal, maar toch zeker geen gekke tijd. Maar man oh man wat lag ik weer te woelen. Was de drukte in mijn hoofd terug? Nee, helemaal niet. Sterker nog, ik had de hele avond rustig genoten van een lekker hapje eten en een paar speciaalbiertjes die ik nog niet eerder had gehad. Ondanks dat ik die hele avond alleen was voelde ik me beter en sterker dan ik me in tijden had gevoeld. En dat bleek meteen het grootste probleem.

Ik heb gisteren echt heerlijk doorgehaald op de sportschool, en de rest van de dag herstelde mijn lichaam zo goed van het vele eten dat ik op een wat ongelegen moment opnieuw werd getroffen door het krachtsport-virus. Het is een beetje moeilijk uit te leggen, maar op een of andere manier wil mijn lichaam gewoon meer als het flink op de donder heeft gehad. Toen ik gisteren thuis kwam was ik echt zwaar hyper. Als de sportschool open was geweest op dat moment was ik er bij wijze van spreken meteen naar binnen gerend. Echt ongehoord! Echt zo'n gevoel alsof je de kampioen bent die gewoon de hele wereld aan kan. Ik wilde best slapen, maar mijn lichaam wilde niet meer. De testosteron zat bij wijze van spreken nog tot achter mijn ogen, en er moest gewoon getraind worden. Best leuk hoor, om je weer zo lekker energiek te voelen, maar soms is mijn lijf wat al te enthousiast.

Wat ik me vandaag wel realiseerde is dat ik nog een potje met Melatonine heb staan. Misschien moet ik dat eens proberen om de slaap wat te stimuleren. Ik kan niet gebruiken dat ik straks weer drie nachten achter elkaar mis.

En of ik mijn lichaam zijn zin ga geven? Ja hoor, echt wel! Vandaag ga ik me gewoon weer helemaal de tandjes trainen. Gewoon, omdat ik het leuk vind. En omdat ik mijn armen niet gespierd genoeg vind natuurlijk. Naast de wil om een gezond lichaam te hebben heeft ook deze jongen gewoon last van ijdelheid.

Geen opmerkingen: