woensdag 18 augustus 2010

Mijn leven is wél leuk!


Zo, en na al dat halve depri gedoe is het hoog tijd om weer eens lekker positief te gaan bloggen! Mijn blog is de laatste weken natuurlijk vooral een uitlaatklep geweest voor mijn emoties, en dat zal het ook wel blijven denk ik. Gewoon, omdat het echt geweldig is om zo af en toe lekker de dingen van je af te schrijven. Ook als het in je hoofd geen structuur heeft. Gewoon alles er uit knallen in je favoriete word-processing pakket, en dan via CTRL-X en CTRL-V de zaken herstructureren zodat je zelf eens kunt lezen wat je nu eigenlijk in je gedachten hebt. Ja inderdaad, ook als het gaat om emoties blijf ik gewoon een nerd en daar schaam ik me niet voor :)

Maar goed, even weer positief bloggen dus. Afgaande op de eerdere berichten lijkt het wel of ik naast lekker stevig sporten echt helemaal niets leuks in mijn leven heb. Maar als ik de agenda erbij pak valt het eigenlijk best mee. Afgelopen zaterdag heb ik met veel interesse kennis genomen van allerlei massage- en persoonlijke verzorgingstechnieken op de open avond op de massage salon. Dat klinkt allemaal een beetje als vrouwendingen, maar ik vind het gewoon erg interessant hoe je bijvoorbeeld een stuk garen kunt gebruiken om lichaamshaar te epileren. Slimme techniek met beperkte middelen.

De komende weekenden staat er ook veel leuks op stapel. Komende vrijdag zijn Mummy en Daddy T-REX 40 jaar getrouwd. Wat zeg ik, ze zijn al die jaren zelfs gelukkig getrouwd! En omdat ik heel veel op mijn vader lijk heb ik echt mega veel bewondering voor Mummy T-REX dat ze het al die jaren heeft uitgehouden met die man :) Het feestje wordt in besloten kring gevierd, maar het zal er niet minder gezellig om zijn. Ik vind het prachtig om te zien hoe ze na al die jaren nog zoveel liefde, respect en speelsheid in hun relatie weten te behouden.

Een weekje later wordt het ook weer leuk. Dan is het eindelijk weer Mysteryland. Ik was altijd al een groot fan van de house muziek, die voor mij begin jaren 90 precies op tijd kwam. Toch duurde het tot 2007 voordat ik deze moeder aller dance festivals eindelijk ging bezoeken. Vorig jaar viel het voor ons gevoel wat tegen, en we twijfelden of we dit jaar wel zouden gaan. Maar elke keer als ik de line-up van dit jaar bekijk ben ik echt zo onwijs blij dat ik een ticket heb gekocht! Ik kan dit festival echt iedereen aanraden, zelfs als je niet van dance houdt. De sfeer is er altijd heel bijzonder, en ondanks de 60.000 bezoekers ook heel intiem. Voor mij is dit echt een weekendje weg. De dag ervoor vast richting Neefje in Den Haag, even lekker uit eten en een drankje doen in de Haagse binnenstad, en dan de volgende dag helemaal los.

En dan heb ik het nog helemaal niet gehad over de strong bitter die @harmjob en ik binnenkort gaan brouwen, de nieuwe lichting Schutting 3-pel die binnenkort rijp is om te proeven, de leenfilmcollectie waar ik nog van ga genieten en ga zo maar door.

Nee, ondanks de vele dipjes van de afgelopen tijd die elkaar voor mijn gevoel wat al te snel opvolgden kan ik toch maar één conclusie trekken: Mijn leven is wél leuk!

3 opmerkingen:

harm job zei

Tuurlijk ist leven mooi! Je moet t alleen niet uit het oog verliezen. Gelukkig gaan we (volgende week) weer aan de brouw en naar het #schutting3pel ben ik erg benieuwd!

Anoniem zei

Ja Thijs, de ouderwetse regeltjes gelden nu ook nog steeds, maar er is wat aan het veranderen, sinds kort heeft Mam haar flesje water voorzien van haar eigen naam, wat moet ik hier van denken. Voor de rest is alles oké, zij is nog steeds de stuwende stille kracht en dat geldt voor bijna alle kerels (kerel: hoop stond die recht op staat).

Gr. Pappie

Anoniem zei

Hoop stond moet zijn STROND