vrijdag 20 augustus 2010

New wheelz





Je bent tevreden met wat je hebt, tot je wat beters kunt krijgen. Dat geldt ook voor grasmaaiers. Ik was de handmaai best wel zat, dus ben ik op zoek gegaan naar een nieuw grasmaai monster. Het selectieproces qua type grasmaai was vrij snel doorlopen. Zo'n groene maaikar als ze bij de gemeente hebben die ik eigenlijk het liefst wilde paste niet door de poort, en viel behoorlijk buiten mijn budget. Geen zitmaai dus voor mij, maar gewoon iets wat je zelf over je grasmat moet duwen. Maar dan toch wel een benzinemaai zeker? Dat is toch ideaal voor mij als petrolhead? Na wat nadenken realiseerde ik me echter dat ik met zo'n apparaat alleen maar zou gaan voor de grootste motor die het meeste lawaai maakt. En dat ik dan de hele dag een beetje achter het huis sta gas te geven. Nee, de ratio begon het steeds meer te winnen van de emotie en een elektieke cirkelmaai moest het worden.

Na een snel vergelijkend onderzoek via internet (ja, ook in dit soort dingen ben ik in de basis een nerd) ben ik een zooi tuincentra en hardware stores afgereden om te zien wat er zoal te koop is voor welke prijs. Tijdens die zoektocht viel me op hoeveel potentiële moordwapens je als tuinder eigenlijk tot je beschikking hebt. Ik begon me zelfs af te vragen of het überhaubt wel verantwoord was dat ik zonder begeleiding in dit soort winkels werd toegelaten. Wij maken ons zorgen over "Going Postal", maar volgens mij is "Going Gardener" echt vele malen erger.

De uiteindelijke keuze voor mijn grasmaai-racemonster is gevallen op de Gardena PowerMax 32e. En laten we eerlijk zijn, als er PowerMax in je naam staat ben je gewoon kewl! Na een betrekkelijk eenvoudige montage (met wel een zeer ingewikkelde beschrijving er bij) heb ik mijn new wheelz inmiddels met succes getest. Een hele ervaring hoor, al die nieuwe technologie in mijn tuin. Wellicht is dit ook een mooi moment om onze grasmaai-blog weer nieuw leven in te blazen. Ik zal beheerder @Harmjob eens vragen of hij mij daar beheerderstoegang kan geven.

Geen opmerkingen: