zondag 14 februari 2010

Sporten - week 6 2010


Een drukke sportweek de afgelopen week. Omdat mijn armen nog zo achterblijven heb ik besloten een extra sportdag in te plannen op de vrijdagavond, speciaal voor mijn armen. Woensdag waren eerst mijn rugspieren en hamstrings aan de beurt. Ik kan echt merken dat mijn rugspieren van nature al vrij sterk zijn. Ik kan hier al vrij veel gewicht aan, en ook een correcte uitvoering voor maximale spierbelasting bij een zo laag mogelijke belasting van de gewrichten gaat me goed af.

Als ik sommige gasten dan bezig zie heb ik echt moeite om mijn mond te houden. En maar schijven bijhangen bij het bankdrukken, maar vervolgens de halter maar een centimeter of 20 laten zakken in plaats van tot op de borst. Nee heel stoer, maar van mij krijg je dan echt 0,0 respect. Ook dit soort varianten zie ik regelmatig. Als ze dat zouden doen in de sportschool waar ik in Apeldoorn destijds trainde dan hadden ze er ongelofelijk van langs gekregen van de trainer daar.

Vrijdag was mijn eerste armendag, om de achterstand beter te kunnen inhalen. Zoals verwacht traint dat een stuk fijner, al merk ik dat ik hier nog erg voorzichtig moet zijn. Ik word soms wat vragend aangekeken ("Wat moet zo'n brede gast met die kleine gewichtjes?"), maar ik laat dat even voor wat het is. Ik weet welke resultaten ik een aantal jaren geleden heb geboekt. En al is dat natuurlijk geen garantie voor de toekomst, ik heb er alle vertrouwen in.

Geen opmerkingen: