woensdag 24 februari 2010

Miniverdwaalpoes


Gisteravond laat (zeg zo rond de tijd van de foute wissel) werden Wiefke en ik opgeschrikt door een hard gestommel achter het huis. Ik zag eerst niets vreemds, tot ik ineens deze kleine kat in de vensterbank zag zitten. Hij (of zij, maar dat heb ik niet gecontroleerd) was waarschijnlijk ergens heel erg van geschrokken, want ik kreeg meteen een hoge rug en blazende bedreigingen naar mijn hoofd geslingerd, zelfs door het glas heen. We hebben daarom besloten het beestje voorlopig met rust te laten, zodat hij wat tot zichzelf kon komen.

Toen ik vanochtend de gordijnen opende zat hij er nog steeds. Intussen wel een stuk rustiger, maar blijkbaar verdwaald en nog steeds een beetje bang. Volgens mij hebben we dit jonkie een paar huizen terug achter het raam zien zitten, we weten alleen niet zeker welk nummer ook alweer. Ik heb wat kattenbrokjes achter gelaten (maar eten doet hij nog niet van de schrik), en Wiefke gaat vandaag kijken of we de eigenaar kunnen vinden.

Adopteren zit er in elk geval niet in, gezien Murphey's extreme territoriale driften.

UPDATE: En hij is terecht, hij luistert naar de naam Buddy en woont op nummer 8.

Geen opmerkingen: