vrijdag 12 februari 2010

Autokijk


Vandaag eens wat garages langs geweest om wat auto's van dichterbij te bekijken.

De ruime maar wel heel erg brave Skoda Octavia greenline business viel vrij snel af. Al die ruimte heb ik eigenlijk helemaal niet nodig, en dat lelijke logo midden op het stuur maakt het leven voor de bestuurder niet bepaald aangenaam.

De Audi A3 is ook afgevallen. Ik had veel reviews gelezen waarin de sublieme afwerking wordt geprezen. De teleurstelling toen ik hem van binnen bekeek was dan ook groot. Ik vind de afwerking verre van subliem. Het deed mij eerder goedkoop en gedateerd aan. Wat een tegenvaller!

Waarschijnlijk wordt het een Volkswagen Golf 1.6 TDI 105pk BlueMotion Technology Highline, liefst met beige interieur zoals op de foto hierboven. Een hele mond vol, maar ook een auto die me blij verraste. Heel erg compleet, fijne rijeigenschappen, echt super stoelen, en een afwerking waar alle andere compacte middenklassers (inclusief alle vorige modellen golf) niet aan kunnen tippen. Of dit de definitieve keuze wordt is nog niet 100% zeker, maar er moet wel iets heel moois langskomen wil dit hem niet worden.

1 opmerking:

harm job zei

ben wel benieuwd of er bekerhouders in zitten...