zondag 14 februari 2010

Afval 14-02-2010


Het gaat nog steeds heel OK met afvallen! De nieuwe weegschaal is een stuk nauwkeuriger dan de oude, al wordt de meting behoorlijk beïnvloed door op welk deel van de badkamervloer hij wordt neergezet. De vloer zal wel niet zo recht zijn als we dachten.

Het weegmoment heb ik verplaatst naar de zondag, omdat ik nu ook op de vrijdagavonden de sportschool bezoek. Dat sporten beïnvloed mijn gewicht de volgende ochtend namelijk behoorlijk. Vanochtend stond de teller op 86,3kg. Dat is dus weer ruim een kilo er af. Ik wordt door sommige mensen nog maar nauwelijks herkend, en vreemd genoeg geeft juist dat een heel goed gevoel. Ook ben ik in tijden niet zo fit geweest als de afgelopen weken. 's Ochtends ben ik zelfs zo hyper-wakker dat Wiefke zich zo af en toe tandenknarsend op de bank aan mij zit te ergeren. Gelukkig gunt ze mij die gezondheid natuurlijk van harte.

Wiefke heeft haar afvalrace na wat strubbelingen ook weer lekker op de rit. Ruim een kilo is ze kwijtgeraakt de afgelopen week. Ze bleek eerder wat te weinig water te drinken, en dat hebben we hersteld. De eerste opmerkingen over haar dunnere gezicht heeft ze inmiddels ontvangen, en ook de broeken gaan weer een stuk gemakkelijker aan.

De komende weken gaan we nog even lekker door. Afvallen was nog nooit zo leuk. De salades bij de lunch waren in het begin wel even wennen, maar verder hebben we in tijden niet zo lekker gegeten. Want zeg nou eerlijk, wat eet je liever: Een lekker pikant gegrilde Victoriabaars filet met broccoli en worteltjes of een of ander kant-en-klaar gerecht omdat "je geen tijd hebt om te koken"? Alleen mensen die echt geen vis lusten kiezen voor het laatste.

Geen opmerkingen: