maandag 11 oktober 2010

Neusperikelen


Eigenlijk had ik er al heel lang last van, met name in de herfst en winter. Steeds het gevoel dat de neus dicht zit, zeer irritante jeuk en plots opkomende niesbuien die bijna niet te stoppen zijn. De afgelopen weken begon het weer, en deze keer had ik er genoeg van. Vanochtend heb ik daarom eindelijk de dokter bezocht om te zien of er iets tegen te doen is.

Een korte blik in mijn neus met zo'n neuskijk apparaat (daarom heb ik zo'n hekel aan doktersbezoek) wees uit dat er in elk geval geen poliepjes in mijn neusholte groeien. Het vermoeden is een allergische reactie op het een of ander. Vrijdagmiddag gaan we een allergietest doen. Totdat we weten wat het is krijg ik een neusspray die ik elke ochtend moet gebruiken om de irritatie van de slijmvliezen tegen te gaan.

Ik ben aan de ene kant heel erg blij dat ik nu kan hopen op een structurele oplossing voor mijn probleem. Aan de andere kant ben ik veel minder blij, een beetje bang zelfs. Voor het eerst in mijn leven zit ik echt in de medische molen, en dat is nieuw terrein voor me. Ik vind dat maar niks: Voorlopig wat medicatie, testje hier en daar en dan maar wachten op de uitslag in de hoop dat er een oorzaak wordt gevonden. En als dat niet lukt gewoon wat andere medicijnen uitproberen en ga zo maar door. Ik hoop toch van harte dat het traject er voor mij niet zo uit gaat zien. Ik ben nog veel te jong om continu met medische zorg en medicatie bezig te zijn. Ik wil leven als een jonge god! Gewoon 's ochtends met een fijn gevoel opstaan en vol fitheid en vitaliteit het avontuur van die dag tegemoet, zonder dat ik daar eerst een lading prikjes, pilletjes, drankjes en sprays voor nodig heb!

En ja, ik weet dat ik nu weer veel te hard van stapel loop. Maar daarom is het schrijven van een blog ook zo leuk. Dan kun je die kleine ongemakken die je voelt even lekker uitvergroten om zo de boel met een beetje extra entertainmentwaarde eens lekker van je af te schrijven. Bij deze dus.

1 opmerking:

Anoniem zei

Mag je hopen dat het geen allergische reactie is die veroorzaakt wordt door huisdieren, dit kan na jaren pas de kop opsteken.

gr.P