vrijdag 15 oktober 2010

Help, ik ben allergisch!!


Daar zit je dan in de wachtkamer. Een stuk tape met cijfers op de onderarm, en naast elk cijfer een druppeltje met daarin paard, hond, kat, huisstofmijt, en nog wat bloemen en ik weet niet wat. Mijn eerste allergietest. Door elk druppeltje heen is een gaatje in de arm geprikt, om te zien op welk druppeltje mijn lichaam reageert. Al na een paar minuten voel ik jeuk bij druppeltjes 5 en 10. Ook zie ik daar de huid dikker worden als een soort muggenbult. Ik ben dus blijkbaar niet allergisch voor één maar zelfs voor twee dingen! Op de Twitter grap ik nog dat het in elk geval geen bier allergie is. En die grap komt me nog duur te staan vrees ik.

Drupje 5 is de huisstofmijt. Dat was ook meteen de meest waarschijnlijke oorzaak van de niesbuien. Dit zal wel een kwestie van neusspray en vaak stofzuigen worden om te zorgen dat ik er geen last meer van heb.

Drupje 10 vind ik een stuk minder leuk. Ik ben blijkbaar ook allergisch voor Histamine. De symptomen zijn onder andere darmproblemen, en daar heb ik inderdaad vrij regelmatig last van. "Dat zit in veel voedingsmiddelen", zei de assistente nog. Ik ben even gaan googelen, en inderdaad zit het in veel voedingsmiddelen. Precies in al die voeding die ik lekker vind! Rode wijn, oude (schimmel)kaas, bier, ei, vis, zuurkool, spinazie en ga zo maar door! Als ik dat niet meer mag eten heeft mijn leven geen waarde meer.

Woensdag ga ik de uitslag met de huisarts bespreken en weet ik echt meer. Maar één ding weet ik zeker: Ik zit liever wat vaker op het toilet dan dat ik nooit meer Roquefort kaas mag eten.

Geen opmerkingen: