dinsdag 2 september 2008

BuurLapTop


Vrij voorzichtig sprak hij me aan, Buur#15. Of ik eerdaags eens naar zijn laptop wilde kijken. Want het internet op, dat wilde hij niet meer, ongeacht of hij via de kabel of via wireless een connectie probeerde te maken.

Meestal ben ik vrij huiverig als het gaat om het verlenen van support op privé systemen, maar voor Buur#15 die zelf de term noaberschap zeer goed begrepen heeft maak ik graag een uitzondering.

En zo stond mijn laptop gebroederlijk naast de gast-laptop van Buur#15. Mijn eigen laptop als support/beheer machine, en Buurlaptop als patient die snel weer het internet op moest. Na wat zoekwerk was de oorzaak vrij snel gevonden. Het bleek een incompatibiliteit tussen Zonealarm en de recentelijk gepatchte DNS client. Gelukkig was er voor zonealarm een update beschikbaar waarmee de problemen snel waren opgelost.

Na wat extra updates, het vervangen van de virusscanner, wat configuratiewijzigingen en reorganisatie van bestanden werd Buurlaptop vanavond weer afgehaald door een blije Buur#15.

1 opmerking: