vrijdag 5 september 2008

2e Zwem


Het is even stil geweest rond mijn come-back in de zwemsport. Dat kwam met name doordat ik de zomer trainingstijden niet goed kon combineren met mijn werktijden. Nu het binnenbad seizoen weer is aangebroken kan ik eindelijk de zwemsport oppakken zoals al een tijdje mijn bedoeling was.

Afgelopen woensdagavond heb ik weer eens een training afgelegd, en het ging eigenlijk best wat beter dan mijn eerste training enkele weken geleden. Ik heb zelfs de 2 kilometer grens doorbroken. Dat had ik niet verwacht na de slechts 1100 meters die ik tijdens mijn eerste training wist af te leggen.

Ik merk wel dat ik nog een zeer groot tekort heb aan spierconditie in mijn armen, waardoor met name mijn borstcrawl na twee baantjes al overgaat in een ongecoördineerde chaos waar mijn trainers van weleer tranen in hun ogen van zouden krijgen. Mijn trainingsgenoten geven aan dat dat na een paar weken vanzelf goed komt, en ik hoop voorlopig dat ze gelijk hebben.

Geen opmerkingen: