woensdag 24 september 2008

2200


"Vandaag gaan we een 2800 meter schema doen", riep de trainer vanavond aan de aanwezigen in het bad. Ik wist op dat moment al dat ik zijn schema voor mezelf wat aan zou moeten passen, want 2800 meter bij mijn pas 4e training zou toch al te gortig zijn. De 4e training inderdaad, want vorige week moest ik vanwege verkoudheid verstek laten gaan.

Het schema dat ik voor mezelf had afgeleid voor vanavond ging eigenlijk best lekker. Mijn armen lopen nog steeds een stuk sneller vol dan mijn benen, maar het lijkt elke training beter te gaan. Vanavond heb ik onderstaand schema volbracht:

200m Inzwemmen
4 * 200m, 15 seconden rust tussen de series
2 * 100m tempo, 30 seconden rust tussen de series
2 * 200m, 15 seconden rust tussen de series
4 * 50m Tempo, 30 seconden rust tussen de series
2 * 100m, 15 seconden rust tussen de series
8 * 25m tempo, 10 seconden rust tussen de series
Uitzwemmen.

Het uitzwemmen niet meegerekend 2200 meter deze keer. Er zit dus nog steeds progressie in en zo hoort het ook. Ik ben benieuwd wanneer ik mijn eerste 3 kilometer schema ga volbrengen. Dat zal nog even duren denk ik, maar waar ik nu wel klaar voor ben is een 2e training per week erbij pakken om naast de conditie ook aan de techniek en kracht te gaan werken.

1 opmerking:

harm job zei

en wanneer komt dat zwembad nou in jouw tuin?