zondag 7 september 2008

Back2Firefox3

Na een paar dagen bètatesten met Google Chrome ben ik sinds vrijdag weer terug bij Firefox 3. Niet dat Chrome een slechte browser is. Ik ben nog steeds bijzonder gecharmeerd van het idee dat elk tabblad in zijn eigen proces draait, en daarmee bij een crash niet meteen de hele browser meeneemt (al blijkt het idee in de praktijk nog niet helemaal goed uitgewerkt).

Maar één eigenschap vind ik echt niet prettig. Bij het intikken van tekst op de adresbalk begint chrome meteen te zoeken op google en de resultaten te presenteren. Daarnaast wordt ook in de browse geschiedenis en favorieten gezocht, maar die resultaten komen pas zeer laat in de suggesties tevoorschijn. Google vindt haar zoekresultaten blijkbaar een stuk belangrijker, terwijl ik vind dat een browser pas moet gaan zoeken als ik aangeef dat ik dat wil. Wellicht komt er nog wel een optie om dit gedrag uit te schakelen.

Voorlopig vind ik Firefox op dat gebied een stuk prettiger, die alleen in de browse geschiedenis en de favorieten zoekt en dat ook nog eens een stuk efficiënter doet. Zeker als je je geschiedenis laat wissen bij het sluiten van Firefox heb je zo een hele snelle manier om je favorieten te gebruiken. En als je tekst ingeeft die niet in je favorieten voorkomt, is enteren genoeg om alsnog een zoekactie te starten.

1 opmerking:

harm job zei

was ik nog niet weggegaan van firefox, ben veel te dol op de add-ons...