zaterdag 5 september 2009

SokBox


Huh? Wat is hier nu aan de hand? Dan heb ik het natuurlijk niet over de Bi-Amp-Bananestekker-kabel (overigens geen optimale Bi-Amping, maar wel een mooie tussenweg om te zorgen dat de vervorming van het laag kanaal niet in het hoog kanaal komt en omgekeerd), maar over dat grijze geval daar onderaan de foto.

Eigenlijk heel simpel: Omdat de nieuwe speakers vrij dicht bij de muur staan zorgt de bas-reflex poort voor een wat overdadige hoeveelheid lage tonen. En dan kun je een paar dingen doen: 1) De speaker verder van de muur zetten, 2) Een speciale plug kopen om de bas-reflex poort aan de achterkant af te sluiten, of 3) Gewoon een paar sokken gebruiken.

Voor optie 1 woon ik te klein, en optie 2 vind ik zonde geld. Optie 3 had ik al als tip gehad, maar ik was toch lichtelijk verrast toen ik ervaarde dat deze methode echt werkt.