vrijdag 25 september 2009

Oppo


Sinds vorige week is de Audio/video set eindelijk compleet. De laatste aanschaf is de Blu ray speler die ik al eerder op het oog had. Na een weekje gebruik kan ik alleen maar zeggen dat ik echt meer dan superblij ben met deze aankoop. Wat een geweldig apparaat!

De beeldkwaliteit is echt super! DVD's worden geupscaled naar 1080p/24 formaat en zien er beter uit dan ooit tevoren. Nog beter zelfs dan de receiver ze weer kon geven. Bluray films zijn echt helemaal top. Vooral de snelheid waarmee bluray films worden ingelezen is erg goed. 16 Seconden laadtijd voor discs waar andere spelers een seconde of 40 of nog langer nodig hebben.

De audio laat ik bitstreamen naar mijn receiver, en dat geeft ook prima kwaliteit, zowel voor films als voor CD's of eventuele SACD of DVD audio schijfjes. Een echte universele speler dus. Eentje die zo goed is dat andere fabrikanten deze speler aankopen en er vervolgens hun eigen behuizing omheen monteren om hem onder hun eigen naam te verkopen.

Ik ontdek ondertussen steeds meer handigheidjes aan het apparaat, zoals de verlichte afstandsbediening, en de functie die van de laatste 5 gespeelde schijfjes onthoudt waar je was gebleven, en automatisch vanaf dat punt verder kan spelen als je de schijf er weer in doet. TOP! Het is aan alles goed te merken dat dit apparaat via twee uitgebreide early adopter programma's is ontwikkeld vanuit het oogpunt dan de veeleisende consument.

Wiefke en ik gaan hier nog veel plezier aan beleven.

Geen opmerkingen: