vrijdag 27 februari 2009

Crisis!


De pogingen van Amerikaanse hypotheekverstrekkers om over de ruggen van minder gefortuneerde amerikanen rijk te worden hebben hun sporen in de financiƫle wereld al duidelijk achtergelaten. Dat dit grote gevolgen heeft voor het bedrijfsleven en de economie weten we ook al een tijdje. Maar de laatste dagen maak ik de gevolgen voor het eerst van wat dichter bij mee.

Bij de klant is voor het eerst in jaren keihard het mes in het budget gezet. Gevolg is dat de geplande migratie naar een nieuwe werkplekomgeving niet door zal gaan. Alleen de broodnodige dingen worden nog uitgevoerd, maar investeringen voor de toekomst hebben voor bedrijfsvoerend Nederland nu even geen prioriteit. Ik zal een deel van mijn werk bij andere klanten moeten gaan zoeken binnenkort. Gelukkig liggen er nog vrij veel opdrachten waar de heren sales managers mij graag in betrekken.

Bij de werkgever intern zijn inmiddels ook bezuinigingsmaatregelen afgekondigd. De pas goedgekeurde CAO gaat gewoon door, inclusief de salarisverhogingen. Maar verder betreft het een hoop beperkingen op bijvoorbeeld de aanschaf van nieuwe leaseauto's en het uitbetalen van overuren.

Als ik het mailtje goed doorlees zie ik dat er voor mij eigenlijk niets verandert. Ik krijg nog steeds mijn loonsverhoging, ik rijd mijn auto toch al aan de max kilometers voordat het leasecontract ten einde is en mijn overuren kreeg ik toch al niet betaald.

Ik ben wel beniewd wat de inhoud van de volgende mail over de kredietcrisis zal zijn.

1 opmerking:

harm job zei

Dat je heel veel tijd hebt om al je buren met hun computerproblemen te helpen? LOL