zaterdag 21 februari 2009

Carnaval?


Carnaval is in onze stad niet echt een traditie, maar dat weerhoudt de lokale verenigingen er niet van elk jaar een optocht te organiseren. Op het moment dat Wiefke en ik in de buurt zijn, is zojuist een clubje gepasseerd dat een indianendansje opvoert. De zaterdagse stadsindianen zien het tafereel met lede ogen toe. Ik kan aan hun blikken aflezen dat zij vrezen vandaag geen enkele CD meer te kunnen verkopen.

De optocht is verder ook niet veel soeps. Achter het als indianen verklede clubje rijden 5 auto's van een schoonmaakbedrijf. "Paar ballonnen, beetje muziek en we hebben mooi goedkoop reclame", moeten ze gedacht hebben. Als ik op de wagen daarachter lees dat ik voor enkele honderden euro's een lexus kan leasen heb ik het wel weer gezien. Carnaval is al niet mijn ding, maar dit gaat wel erg ver. Ik kan dan alleen nog maar diep, heel diep zuchten...

1 opmerking:

Anoniem zei

hadden die peruanen zich er niet bij aan kunnen sluiten? optocht ineens twee keer zolang. bovendien had het schoonmaakbedrijf ze buiten de stad kunnen afzetten zodat we voor de rest van het jaar geen last meer hebben van verklede mensen in de binnenstad.