zaterdag 28 februari 2009

Band


De grens voor de grote beurt was al ruim overschreden. Vrijdagochtend ben ik met mijn pauperstation over de ton gegaan. Tijd dus voor een onderhoudsbeurt. Verder geen bijzonderheden, alleen de voorbanden waren wel wat afgesleten. Ik had afgesproken dat de monteur de auto op de parkeerplaats van de klant op zou komen halen. Ietwat ongebruikelijk, maar het was een goedmakertje voor aan afspraak die niet helemaal OK was gegaan.

Bij het zien van mijn voorbanden geeft de monteur aan dat hij wel even binnendoor gaat rijden, "want anders is het levensgevaarlijk". Ik heb hem maar niet verteld dat ik diezelfde ochtend nog gewoon via de Duitse autobahn naar mijn werk ben gereden.

In de middag een telefoontje dat mijn auto weer helemaal OK is. Alleen de banden mogen ze niet vervangen van ING. Volgens ING heb ik nl. nog zomerbanden in mijn bezit, en die moeten ze er maar onder schroeven. Er volgt een verwarrend gesprek over wel/geen winterband regeling begin 2008 en met wie ING hierover moet overleggen. "Maar komt u dan wel uw auto weer ophalen vanmiddag?", is de vraag. "Als er nieuwe banden onder zitten wel", antwoord ik rustig. De garage geeft aan dat ze nog even met ING gaan overleggen. Anderhalf uur later bel ik maar weer eens, en daar krijg ik het hele verhaal uit de doeken. De vorige berijder had inderdaad al een winterband regeling, en heeft nooit de zomerbanden er op laten zetten. Doordat ik de auto in februari kreeg, is de berichtgeving van ING over de voorjaars bandenwissel niet bij mij terecht gekomen. Wet van Murphey zullen we maar zeggen.



Gelukkig is nu alles wel opgelost. Mijn voorbanden zijn netjes vervangen door 2 nieuwe winterbanden (check dat diepe profiel!). Mijn zomerbanden die al een jaar bij de Euromaster in Coevorden (of all places) lagen opgeslagen worden naar Enschede verstruurd, en zij gaan mij netjes bellen voor een afspraak om de zomerbanden te monteren en de winterbanden in opslag te nemen. De ING medewerker aan de telefoon vindt het vervelend, maar kan er ook wel een beetje om lachen. Laat ik dat dan ook maar doen.

Wiefke vindt het ondertussen allemaal maar vreemd, vooral toen ze me vanochtend op mijn hurken voor mijn auto zag zitten om bovenstaande foto te maken.

Geen opmerkingen: