donderdag 1 januari 2009

Brak!


Het was me gisteren het dagje wel. 's Ochtends vroeg op om vuurwerk te halen, vervolgens een visite rondje langs 5 huishoudens om ze allemaal nog even een goed uiteinde te wensen en bij thuiskomst meteen aansluiten bij de straatgenoten die de partytent voor het jaarlijkse oliebollen drinken al hadden staan.

Buur #19 liet zien dat hij naast schilderen ook heel goed bakken kan. De oliebollen en appelflappen gaan als warme broodjes over de toonbank. Voormalig Buuf#18 was intussen flink met het kniepertjes-apparaat in de weer. En natuurlijk was er voldoende bier en vooral Glühwein, Glühwein en nog eens Glühwein (mit schuss!). Om 19:00 uur zat de stemming er al goed in terwijl iedereen stond te genieten van het heerlijke stamppot buffet.

De kou kon ons niet deren. In de tent draaide de terrasheater op volle toeren, en ook bij de heksenketel was het goed toeven. De rest van de avond was een melange van bier, Glühwein, muziek en vuurwerk. Zelfs al mijn vuurwerk van vorig jaar dat ik in de kelder had bewaard bleek het tot mijn opluchting nog prima te doen.

Na drieën had ik plots de knollen op. Ik had het voor het eerst koud, en voelde dat ik echt geen druppel meer moest drinken. De eerste dag van 2009 begint voor mij daarom met een erg brak gevoel, maar gezien de leuke dag van gisteren is dat een prijs die ik er graag voor betaal.

1 opmerking:

Anoniem zei

Dat vuurwerk was inderdaad wel in orde, zo te zien vanaf het dakterras van het Janninkscomplex.