zaterdag 25 september 2010

De man en zijn Cigaar - deel 2


Iets dat ik al heel lang wilde heb ik vandaag eindelijk weer gedaan. Ik heb besloten mijn oude liefde weer op te pakken, en zo af en toe te genieten van een zeer goede cigaar. Mijn ervaringen met cigaren handelaren in Enschede zijn helaas niet zo geweldig, maar gelukkig heb ik al jaren een vast adres in Apeldoorn waar ik met plezier inkopen doe voor dit genotsmiddel.

Vandaag ben ik na het koffie-met-boeken-ruilspel in het kader van burendag (wat ik overigens een heel leuk initiatief vond) afgereisd richting Apeldoorn om er eens goed voor te gaan zitten. En dat heb ik geweten! Meer dan 2,5 uur duurde het van mijn binnenkomst totdat ik de uiteindelijke keuze had afgerekend. Gelukkig wel onder het genot van een goede Piramide van Dominicaanse tabak. Want ja, in deze winkel mag (moet!) gewoon gerookt worden. Ik ben ondertussen ook weer een paar wijsheden rijker. Die krijg je gedurende de dag gratis mee:

"Een cigaar is pas op als je de brandblaren op je vingers hebt staan"
"Wij cigarenliefhebbers roken niet, wij digesteren"


Het is uiteindelijk een aardige collectie geworden van cigaren met namen zo mooi dat het bijna klinkt als poëzie:

Arturo Fuente Gran Reserva
Partagas Serie D No. 5

El Credito Serie R

Hoyo de Monterrey Petit Robusto


En zeg nou zelf. Zo mooi als ze er op de foto bij liggen, dan krijg je toch spontaan zin om er een op te steken!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

HET IS EEN ECHT KUNSTWERK ZOALS ZIJ ERBIJ LIGGEN, JAMMER DAT ZIJ IN ROOK OPGAAN, ROOK ZE!

GR. MAM

harm job zei

Ziet er goed uit!