dinsdag 7 september 2010

Schuttingbier - proefseizoen geopend!


Het was even wat lastig plannen met die trip naar Brussel die er tussendoor kwam. Maar ik was maandag mooi op tijd terug om samen met HarmJob de Twentsche Schuttingbitter op de fles te zetten. Professioneel als we zijn hebben we alle flesjes voorzien van een tweetje, om verwarring met brouwsels uit seizoen één met eenzelfde kleur dop te voorkomen.

Maar het bottelen was niet hetgeen dat me het grootste genoegen van die avond heeft geschonken. De Schutting 3-Pel seizoen twee was klaar om geproefd te worden en ik kan met trots zeggen dat het echt een kanjer van een biertje is! De kleur en geur stonden ons al aan bij het inschenken. En die afdronk.... Heerlijk bitter zoals dat hoort bij een tripel. 10 Seconden later werd ik overvallen door de echte party-piece van deze nieuwe lichting: Langzaam maar zeker voelde ik mijn hele slokdarm warm worden. Het was ons vanaf dat moment duidelijk: dit is er niet een om even tussendoor naar binnen te spoelen.

We hebben meteen de lading verdeeld, zodat ook mijn kelder weer verrijkt is met heerlijk eigen gebrouwen vocht. Naast de heftige 3-pel ook nog wat zuiderbuurs bruin, die ik gisteren ook meteen aan een smaaktest heb onderworpen. En oh man wat hebben we vakwerk geleverd, al zeg ik het zelf. We gaan nog een paar mooie avondjes met bier, vuur en kwaliteits-rookwaar tegemoet, ik weet het zeker!

1 opmerking:

harm job zei

Oh ja, ook de Zuiderbuurse bruin is errug smakelijk! laten we snel weer nieuw brouwen ;)