donderdag 4 maart 2010

ICT gastles


Vandaag heb ik twee lesuren voor de klas gestaan in het kader van het project ICT-er in de klas. De bedoeling was dat leerlingen van in dit geval 4 havo en 4 vwo een juist beeld krijgen van het vakgebied ICT en wat daar allemaal bij komt kijken.

Het boeien van een lokaal vol pubers is al een uitdaging op zich, maar mijn verhaal werd wel goed ontvangen. Ik heb ze zelf ook nog even aan het denken gezet in een werkopdracht waarin we samen een uitdaging voor een bedrijf op gingen lossen.

Het is ze in elk geval duidelijk geworden dat ICT veel meer is dan computers, en dat ICT niet meer is weg te denken uit onze maatschappij. Ik heb er geen spijt van dat ik dit stukje vrijwilligerswerk heb opgepakt. Volgende week is nog een 5 vwo klas aan de beurt. Ik ben benieuwd wat die er van gaan bakken.

Geen opmerkingen: