donderdag 11 maart 2010

ICT gastles - deel 2




Vandaag stond de derde ICT gastles op het programma, dit keer voor een groepje 5vwo leerlingen. Het was goed te merken dat zij al een stuk bewuster met hun toekomstige studie bezig zijn dan de 4e klassers. Gelukkig werd ook deze keer mijn les goed ontvangen. De docent zag wel wat in een vervolg van mijn lessen voor volgend jaar. Als ik dan de tijd kan vrijmaken houd ik me zeker aanbevolen.

Bovenstaande video is een toekomstvisie over gebruik van tablets en andere devices om eenvoudig diensten te benaderen waarmee mensen dankzij ICT efficiƫnt en eenvoudig met elkaar kunnen samenwerken. Ik heb onder andere deze video gebruikt in mijn presentatie. Een video uit 2007 alweer, en nu actueler dan ooit. Ik kan haast niet wachten tot dit de dagelijkse praktijk gaat worden.

1 opmerking:

BroederBas zei

Ik zit ook met smart te wachten tot Microsoft en HP met de Courier tablet komen (als die al ooit in produktie gaat)...