zaterdag 1 mei 2010

Koninginnenacht/dag

Het waren me de twee dagen wel. Eerst de donderdag een lange werkdag, waarna we meteen de stad in trokken voor de nacht van oranje. Het weer was vooral warm, en ook mooi droog. Een mooie avond om lekker buiten te gaan stappen. En wij waren niet de enigen die dat dachten. Damn wat een drukte op de marktpleinen! Na wat bier bij de Beiaard hebben we Absolutely Queensnight even gecheckt. De sfeer zat er best goed in, en de aanpak is ook een stuk professioneler dan een paar jaar geleden. Wel jammer dat de muziek erg mainstream was. En ik heb elke DJ wel weer dezelfde nummers horen draaien, terwijl ik van een goede DJ verwacht dat hij het publiek mee kan nemen in een eigen stijl. Maar misschien ben ik op dat gebied wel weer te kritisch.

Dat het erg gezellig moet zijn geweest besefte ik op de Koninginnedag in de ochtend. K.A.T.E.R. alert! Na wat voedzame melk, wat suikers voor een snelle energieboost en een veelvuldig toiletbezoek om de Shoarma van de vorige avond eruit te baggeren gingen we vol goede moed de stad weer in om de festiviteiten van de dag te bekijken. De sfeer was eigenlijk best aardig, maar de grote spelbreker was de regen. In de kroegen was het daardoor erg druk, maar buiten bloedde het heel snel dood qua stemming. En dat was toch wel jammer, want ik heb nog best leuke optredens gezien.

Hoe Wiefke en ik de Koninginnedag hebben afgesloten? Gewoon thuis dit keer. Gordijntjes dicht, lichten uit en samen genieten van Avatar op Blu-Ray. Ook in 2D een hele belevenis. Wat een beeld- en geluidskwaliteit! Na de film hebben we het niet meer zo laat gemaakt. Ook wij worden een dagje ouder :)

Geen opmerkingen: