zondag 31 januari 2010

Sporten!


Nu het zwemmen niet meer met mijn werk te combineren was, heb ik een tijdje zitten tobben over wat ik zou gaan doen met mijn actieve leven. Na wat zoekwerk naar sporten die ik ook later op de avond kon beoefenen ben ik uitgekomen bij Fit4Free. Hier kan ik voor weinig geld tot 23:00 uur terecht, en in de weekenden tot 16:00 uur. Het is wel wat minder hardcore dan ik bij andere sportscholen gewend was, maar dat echte zware werk gaat me toch niet meer lukken in combinatie met mijn werkzaamheden.

Drie trainingen heb ik nu gehad, en het valt nog niet mee. Ik was speciaal begonnen met weinig gewicht, maar zelfs daarvan kreeg ik flinke spierpijn. Mijn lichaam is blijkbaar niks meer gewend. Na twee test trainingen ga ik sinds vandaag voor een simpel voorkant/achterkant splitschema voor 2 keer per week om mijn lichaam weer aan de belasting te laten wennen.

Vandaag ging het wel redelijk goed, al blijft het moeilijk om te accepteren dat ik qua gewichten ongeveer de helft gebruik van wat ik een paar jaar geleden nog aankon. Een kwestie van geduld, want uit ervaring weet ik dat dit snel goed gaat komen. Bijkomend voordeel van mijn keuze voor krachtsport is dat ik het aanvullen van de suikervoorraad direct na de training ook kan doen met ons schuttingbier. Dat is nou niet bepaald een straf kan ik zeggen.

Voor de geïnteresseerden mijn schema van vandaag:

Borst
Bankdrukken, 3 * 10, 50kg
Cable standing fly, 3 * 10, 20kg per arm

Quadriceps
Seated legpress, 3 * 10, 80kg
Leg extentions, 3 * 10, 80kg

Triceps
Push-down, 3 * 10, 30kg
Dumbbell tricep extentions, 3 * 10, 8kg

Voorkant schouder
Dumbbell front raise, 3 * 10, 8kg

Zijkant schouder
Dumbbell lateral raise, 3 * 10, 8kg

Geen opmerkingen: