vrijdag 6 november 2009

Opruim, deel 2


De vriendelijke meneer hierboven heeft mij nog nooit zo vaak op visite gehad als de afgelopen week. Echt niet meer normaal hoeveel troep je kwijt kunt als je gewoon eens kritisch kijkt naar al die spullen die je zo handig vond om te bewaren of die je geheel onterecht allerlei vormen van sentimentele waarde toeschreef. En natuurlijk al die spullen die je "nog wel een keer weg ging gooien".

De totaalscore van deze week is uiteindelijk meer dan 700 (ze-ven-hon-derd!) kilogram weggebrachte onzin, waaronder:

- Opgespaard oud papier
- Een hele zooi oude apparaten
- Oude kasten
- Mijn oude zwemmedailles en danskleding waar ik al drie jaar niet naar had omgekeken
- Mijn vinylplaten waar ik in 3 jaar tijd slechts één keer naar geluisterd had
- Mijn oude bureau waar ik de afgelopen twee jaar maar liefst drie keer aan heb gezeten
- Nog veel meer "laten we het nog even bewaren" crap

Ik kan alleen maar zeggen dat het echt heerlijk voelt om al die zooi in de grofvuil container te zien verdwijnen. Over sommige zaken zal ik best nog wat kritiek krijgen in de vorm van dat ik het nog op marktplaats had kunnen zetten en ik weet niet wat meer.

Op die kritiek kan ik alleen maar zeggen: "GELUL!". Ik heb daar jaren de tijd voor gehad en het nooit gedaan, dus eventuele opbrengsten zal ik echt niet missen. Bovendien is het bijhouden van al die advertenties en het steeds maar heen en weer mailen met de ene na de andere lapzwans die afhaakt vanaf het moment dat hij zelf moeite moet doen om de spullen in zijn bezit te krijgen echt de grootste tijdverspilling die ik me maar voor kan stellen.

Nee, ik ben gewoon heel blij dat ik eindelijk van al die rommel af ben. Niet dat we nu helemaal klaar zijn hoor. Ik moet nog met een kritische blik door mijn kledingkast, en het zal me niet verbazen dat de container bij het leger des heils binnenkort uitpuilt met kledingmaatje XXL.

Wordt vervolgd.

2 opmerkingen:

BroederBas zei

Hear hear!

harm job zei

Zolang je maar geen bierbereidingsspullen weggooit....