maandag 30 maart 2009

Gesperrt


Op de terugweg schiet het net lekker op, tot ik ineens alarmlichten in de verte zie: file! Op het moment dat ik stil sta zie ik meteen dat het foute boel is. Geen enkele beweging in de verte. Ik schakel mijn motor uit en zoek snel een Duits radiostation voor informatie. A31 gesperrt durch ein LKW Unfall klinkt het al snel. Foute boel dus, en het zal nog wel even duren voordat dat allemaal is opgeruimd.

Gelukkig schijnt het zonnetje nog, en ik heb een interessant gesprekje met de nederlandse chauffeur die voor me in de file staat. Het blijkt een testrijder voor Vredestein, en de auto maakt 1800km per dag waarvan erg veel Autobahn voor slijtagetests.



Als de zon langzaam verdwijnt begint de temperatuur te dalen, en dat maakt deze file ineens een stuk minder comfortabel. Ik besluit de diepe zuchten van verveling nuttig te gebruiken voor het produceren van wat korte maar Kwalitatief Uitermate Teleurstellende proza.



Als het donker is krijgen we door dat na het passeren van de eerste lichting bergingsvoertuigen de PKW fahrer mogen keren, en tegen het verkeer in richting de afrit Lingen mogen rijden. Na twee uur stilstaan kan ik zo eindelijk mijn weg naar huis vervolgen. Ik heb medelijden met de vrachtwagenchauffeurs die gewoon moeten wachten tot alles weer vrij is. Aan het aantal bergingsvoertuigen te zien en het materieel dat ze bij zich hebben kan dat nog wel even duren.

1 opmerking:

harm job zei

Ook een Strida in de achterbak, peddel je zo vrolijk door!