zaterdag 21 maart 2009

Bacobert


Gisteravond was ik voor het eerst sinds lange tijd weer eens in de Tombe te vinden. Er werd een nieuwe Baconing gekroond en daarom waren de eerdere generaties ook uitgenodigd. Voor mij als Baconing 1994-1995 een mooie kans om te zien of de tradities van weleer nog in ere worden gehouden. Dat bleek het geval, inclusief de beruchte chipsschaal met bijna bevroren bier.

De oud-Baconingen besloten nog gezamelijk een fust aan te bieden aan de jonge generatie, en dat werd zeer gewaardeerd. De avond werd afgesloten met een Pubquiz die ik met mijn team heb gewonnen, mede dankzij het goede teamwork in de finale bierestafette. Toen ik thuis kwam had ik de pijpen in elk geval flink strak staan. Gelukkig hoef ik dit niet meer elke week te doen.

Dankzij mijn overwinning is de Paddock weer een attribuut rijker: een echte replica van Bacobert Duck.

1 opmerking:

Anoniem zei

1994-1995? Is het alweer ZO lang geleden dat jij aan je chipsschaal bier en ik aan mijn longdrinkglazen wodka zat? Damn, we worden oud...