donderdag 11 december 2008

Zwem 4-12 en 11-12


Na wat weken dat ik weinig tijd voor het zwemmen vrij kon maken heb ik eindelijk weer twee weken achtereen een training mee kunnen pikken. 4 december was een training met vrij veel korte afstanden, en dus heb ik weinig meters gemaakt. Het was vooral mijn borstcrawl verbeteren door specifiek te trainen op het beter afmaken van de glij- en duwfase.

Vandaag heb ik dat door proberen te zetten in een training met veel duurwerk. Door de betere techniek heb ik een schema af kunnen werken dat ik nog niet eerder heb gered:

Inzwemmen:
100m heel
100m benen
100m armen
100m heel

Duurtraining eigen slag:
1 * 600m
2 * 300m
4 * 150m
5 * 100m

Uitzwemmen

In totaal 2700 meter, en dat is voor mij een nieuw record. De energie was ook behoorlijk op na deze training, maar ik ben er eigenlijk best trots op.

Geen opmerkingen: