woensdag 3 december 2008

Cocktails





Cocktails drinken kon ik al, cocktails maken en flairtending had ik nog nooit gedaan. Tot gisteravond dan, want het thema van het afdelingsuitje bij één van mijn klanten was: Cocktails!

Na een buffetje met een lekker biertje begonnen we eerst met een korte basiscursus flairtending verzorgd door Showshakers. Het betekende vooral veel vallende flessen, waarbij de entertainmentwaarde duidelijk hoger lag dan onze flairtending-kwaliteiten.

Na dit stukje drank-gymnastiek kregen we wat uitleg over het ontstaan van de cocktails, en het combineren van de ingrediënten. Met deze info op zak mochten we zelf een cocktail samenstellen, die we ook een eigen naam mochten geven. De "Springfield Nuclear Powerplant" (Whiskey, bananenlikeur, green mint en ananassap) viel niet echt in de smaak bij de jury, al waren ik en mijn shake-partner best trots op de witte schuimkraag die na een half uur nog steeds geen millimeter was geslonken. Onze "Cuban Guerilla" wilde de jury niet eens proeven. En dat terwijl we deze cocktail juist mooi hadden afgemaakt met een garnering in de vorm van een groot en scherp mes. Het leek ons verstandig de cocktails zelf ook maar niet op te drinken.

Al met al was het een een zeer informatieve en gezellige avond, al zal het nog wel de nodige oefening vergen voordat we de meneer in het filmpje hierboven zullen evenaren.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Nu ben ik toch wel benieuwd naar de ingrediënten van die Cuban Guerilla, want zoals het jaren geleden al begon met je Devil's Tail ben ik een beetje op de hoogte van je alchemistische gifmengers-kwaliteiten.

Mr. T-REX zei

Cuban Guerilla:

- Dark rum
- Dark rum
- Dark rum
- Amaretto
- Wodka
- Siepsap
- Groot mes
- Dark rum