maandag 5 mei 2008

Boekenkast

Een boekenkast is handig. Het enige nadeel is dat er wel steeds boeken bij komen, maar dat er eigenlijk nooit boeken uit vertrekken. Nu kan ik me voorstellen dat fervente lezers nooit afstand zullen willen doen van hun trouwe boeken. Voor mijn type boeken geldt echter dat bewaren vaak echt geen zin meer heeft.

In mijn kast werd bijvoorbeeld ruimte ingenomen door boeken als Microsoft Networking Essentials, de Windows 95 Resource Kit en last but not least: "Het Boek - Programmeren in Microsoft Access 97". Alledrie door de toenmalige werkgever voor mij aangeschaft als verplichte kost, want ik zou die boeken nog vaak nodig hebben. In het eerstgenoemde boek heb ik nog wel wat zitten bladeren, maar van de laatste twee kan ik eerlijk zeggen dat ik ze echt nooit heb gebruikt.

Geen wonder dat ze (samen met wat oude administratie) per direct zijn verhuisd naar het "offline archief".

1 opmerking:

harm job zei

maak je de oudpapierophalers weer blij mee!