woensdag 16 april 2008

Examen-chaos

Na het behalen van mijn laatste Exchange examen vond ik het wel erg lang duren voordat de certificereing op mijn officiele Microsoft transcript terecht kwam. Meestal duidt dat op problemen met mijn profiel bij Microsoft of bij examen afnemer Prometric. Ik had al eerder problemen met een dubbel profiel, dus ik vreesde het ergste.

Eerst maar eens met Microsoft gebeld. Zoals altijd werd ik zeer correct geholpen, en de zaak werd tijdens het gesprek meteen uitgezocht. Geen dubbel profiel, maar ook niets van Prometric ontvangen. Als ik wat scans van mijn score reports zou opsturen zou het allemaal goed komen.

Ik was hiermee erg blij, want ik was al bang dat ik weer twee weken moest wachten met het aanvragen van nieuwe examens totdat het probleem was opgelost. Nu kon ik mijn volgende examen meteen gaan boeken. Maar helaas: ik kon ineens niet meer op de site van Prometric inloggen, met de mededeling dat mijn useraccount niet meer bestond. Meteen gebeld, en daar bleken ze eerst niets te kunnen vinden. Na wat extra zoekwerk werd mijn profiel dan toch gevonden. Het bleek dat ik bij Prometric ook dubbel in de administratie stond, en ze hadden de profielen samengevoegd. En dat allemaal zonder iets aan mij te melden terwijl mijn emailadres en telefoonnummer gewoon bij hen bekend zijn. Na wat extra werk van hun kant kon ik gelukkig weer inloggen, en het examen is inmiddels geboekt.

Normaal is een examen boeken een kwestie van 10 minuten, maar deze keer duurde het ruim een uur voordat alles voor elkaar was. De conclusie? Geautomatiseerde systemen werken altijd goed, behalve als ze worden bediend door mensen....

Geen opmerkingen: