dinsdag 5 februari 2008

Shocking intro

Een spannende dag vandaag. Tijdens de presentatie gisteren over de bedrijfsstructuur van Getronics Pinkroccade werd meerdere malen aangegeven dat het "morgen allemaal anders kan zijn". Vandaag maakte eigenaar KPN immers de jaarcijfers bekend, en daar zouden vast wel wat uitspraken komen over de toekomstige bedrijfsstructuur. Dat is het nadeel wanneer je bij een beursgenoteerd bedrijf werkt. Als medewerker krijg je de informatie op hetzelfde moment als de rest van de wereld, en geen minuut eerder.

Tijdens de laatste intro-dag werden de persberichten meteen onder de nieuwe medewerkers verdeeld, en voor sommigen bleek dit vrij schokkend nieuws te bevatten. Het is natuurlijk nooit leuk om te horen dat de divisie waar jij net bij bent begonnen door KPN verkocht gaat worden aan een nader te bepalen partij. Wie die partij is weet nog niemand, dus het is voor hen afwachten.

Voor mij verandert er eigenlijk weinig. Mijn divisie behoudt binnen de nieuwe KPN organisatie een eigen label (Getronics Consulting), en we blijven gewoon het werk doen wat we al deden en waar we ook goed in zijn.

De intro zelf heb ik nu achter de rug, en deze varieerde de afgelopen dagen van ouderwetse "Death by Powerpoint" tot een interessante rondleiding door het datacenter en de op één na grootste print- en mailstraat van nederland (waar onder andere elke maand 12.000 bekeuringen worden afgedrukt voor het CJIB). Tijdens de rondleiding leek het bij enkele pas afgestudeerden wel of ze in de chocoladefabriek van Willy Wonka waren beland, zo erg keken ze hun ogen uit.

Morgen ga ik me op mijn eigen kantoor melden, en dan lekker aan de slag.

1 opmerking:

harm job zei

oh! death by powerpoint, klinkt als een spannende moordzaak!