donderdag 9 oktober 2008

Weer Zwem


Na een weekje ziekte viel het gisteravond een beetje tegen, dat zwemmen. Gelukkig bestond het programma dit keer uit wat minder meters. Er waren weinig zwemmers deze keer, dus aan ruimte was er geen gebrek. Goede omstandigheden dus om de training weer op te pakken.

Het thema van de training was: "Al het goede komt in 300". Ik heb het goede aan het einde van de training in 200 laten komen, maar toch nog een aardig schema afgewerkt:

Inzwemmen:
100m schoolslag
50m schoolslag armen
50m schoolslag benen
100m borstcrawl
50m borstcrawl armen
50m borstcrawl benen

300 meters, eigen slag:
1 x 300m
2 x 150m
3 x 100m
4 x 75m
4 x 50m
8 x 25m

200m uitzwemmen

Mijn armspieren bleken ook deze keer nog een zorgenkindje, waardoor de snelheid er bij de borstcrawl maar niet in kwam. Wel heb ik lekker veel van slag kunnen wisselen, en vlinderen ging ook best goed (zolang de afstand kort genoeg bleef).

Misschien moet ik toch maar eens meer op snelheid gaan trainen binnenkort. Nu die ik meer dan 15 seconden over één baantje van 25 meter, en als ik de 100 vrij weer beneden de minuut wil zwemmen moet dat toch echt sneller.

1 opmerking:

harm job zei

met al die bokbiertjes had je waarschijnlijk die ruimte ook wel nodig, of was je weer vast ter been?