woensdag 12 maart 2008

Snertweer


Zaterdag was ik nog in opperbeste stemming door het vroeg begonnen lenteweer, maar vandaag is dat wel anders. Ik zat vanochtend al vroeg op de weg, maar de wind was inmiddels flink aangewakkerd en het was al erg druk voor het tijdstip. Ondanks de vele windstoten blijft de auto gelukkig mooi op koers.

Dan zie ik plots van onder een vrachtauto een zwart plastic gevaarte omhoog schieten, en door de harde wind blijft het lang door de lucht dwarrelen. Lang genoeg om rechtstreeks naar mijn auto te koersen. Door de drukte kan ik geen kant op, en ook remmen kan ik niet zonder een aanrijding te veroorzaken. Uiteindelijk komt het geval met een doffe knal tegen de rechtervoorkant van mijn voiture tot stilstand. Bij een snelle check op de eerstvolgende parkeerplaats zie ik gelukkig geen grote schade, en ik zet mijn reis richting klant voort.

Later vandaag wil ik vanaf het parkeerterrein bij diezelfde klant wegrijden als ik een hoop gerammel bij mijn rechter voorwiel hoor. Weer even stoppen dus. De schade blijkt toch groter dan gedacht. De rechter mistlamp hangt nu helemaal los onder de auto. Slechts een elekticiteitskabel zorgt ervoor dat hij niet helemaal van de auto is gescheiden. Ik maak de kabel los, en neem de lamp los in de auto mee. Ook het rechter voorspatbord blijkt wat averij te hebbn opgelopen.

Dat wordt morgen dus bellen met de afdeling schade en een formuliertje invullen. De lentekriebels zijn intussen aardig in de kiem gesmoord. Ik voorzie nu slechts een regenachtige periode die waarschijnlijk wel weer tot en met het paasweekend zal duren. Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar ik vrees het ergste.

1 opmerking:

harm job zei

oh jee! ging idd flink tekeer vandaag, wij kregen in duitsland een stuk berk op de voorruit, maar behalve een flinke klap en schrik, geen schade...
suc6 met het invullen van de formulieren