donderdag 23 december 2010

Goede voornemens


Ok ik geef toe, de kerstdagen moeten eerst nog komen. Maar na zo'n heftige klaagpost mag mijn blog wel weer een positieve draai krijgen. Hoogste tijd dus om eens te keuvelen over de goede voornemens voor 2011. Uiteraard heb ik 1 heel belangrijk voornemen, namelijk zorgen dat ik niet opnieuw slachtoffer wordt van mijn eigen gepassioneerdheid. Maar daar heb ik het al uitgebreid over gehad. Voornemens zijn vooral leuk als het nakomen ervan simpel te meten is. Dan is het voor de omgeving zichtbaar, en bovendien kun je er heel gemakkelijk op worden afgerekend. Daar gaan we dan:

1) Elke keer dat ik een klaagzang post op mijn blog,
maak ik €10,- over naar een goed doel

2) Als een vrouw jarig is en ze vraagt geen specifiek cadeau,
dan neem ik een bos bloemen voor haar mee

3) Ik ga een cursus of workshop volgen om zelf massages te kunnen geven

4) Ik ga minimaal één keer de Argentijnse tango dansen

5) Ik ga de Senseo vervangen door een echte oldschool koffiemachine

6) Ik zit op mijn verjaardag in het vliegtuig naar New York

7) Ik ga in 2011 wél kerstkaarten versturen

8) Ik ga een niet-zakelijke uitlaatklep zoeken voor mijn creativiteit

9) Ik ga in 2011 minimaal 2 keer los op een racecircuit
waarvan ik minimaal 1 keer zelf rijd

10) Ik ga meer met losse gewichten trainen.
Ik hoop dat BroederBas dan wil spotten

11) Ik ga me nog meer verdiepen in mijn favoriete wijze Confucius

12) Ik ga de lay-out van mijn weblog wijzigen

13) Ik drink thuis nooit meer pils

14) Ik ga mijn kookkunsten verbeteren

En als laatste ook nog een zakelijk voornemen:

15) Ik ga het keuzedeel van mijn Architectuur Academy oppakken en afmaken.

Dat was het wel zo'n beetje voor nu denk ik. Een aardig lijstje. Ik denk dat ik het ook even ga inlijsten en ergens ga ophangen. Anders kan ik dit allemaal nooit onthouden. Als ik een voornemen van deze to-do lijst kan wegstrepen laat ik het natuurlijk weten.

Ik wens mezelf veel succes.

2 opmerkingen:

wiefke zei

het gaat je vast allemaal wel lukken...

Anoniem zei

Het is heel wat voor een jaar maar wij ondersteunen deze voornemens van harte.

Daddy T-Rex.