zaterdag 18 december 2010

Bière de Noël


Kerstavond wordt weer een gezellig diner bij de buurtjes zoals elk jaar. Iedereen neemt een deel van de voedselvoorziening voor zijn rekening. Uit de voorgestelde taakverdeling blijkt maar weer het grenzeloos vertrouwen in mijn kookkunst:

"En misschien dat Mr. T-REX een paar mooie kerstbiertjes kan vinden"

Wel helemaal mijn ding natuurlijk, die opdracht. En zo stond ik als COO en CIO van brouwerij Twentsch Schuttingbier een paar uurtjes later bij mijn favoriete Enschedese slijterij wat lekkers voor de gasten uit te zoeken. "We hebben dit jaar niet zo veel kerstbier hoor", verontschuldigt de slijter zich nog. Na een beetje zoeken tussen de bokjes blijkt dat erg mee te vallen.

Het is een mooi voorraadje geworden met 7 verschillende biertjes. Vooral naar de Leffe ben ik erg benieuwd, omdat die eigenlijk alleen voor de Belgische en Franse markt wordt gemaakt. Dat samen met de andere biertjes maakt dat we best wat bijzonders kunnen schenken de 24e. En daar ben ik stiekem best trots op.

Geen opmerkingen: