zaterdag 27 november 2010

Twittervrije Vrijdag


Ik had vrijdagochtend een wat vreemd gevoel. Ik zat aan een kopje koffie en mijn eerste gedachte was: "Wat zal ik eens gaan tweeten?". Dat is wel schrikken natuurlijk, want zo'n gedachte is een indicatie dat het tweeten een doel op zich is geworden. Was dit het begin van een niet meer te genezen Twitter verslaving? Er zat voor mij maar één ding op. En dus had ik gisteren voor het eerst een twittervrije vrijdag. Gewoon om te zien of ik last zou krijgen van ontwenningsverschijnselen. En ook om eens te zien hoe dat ook alweer was, zo'n leven zonder real-time social netwoking.

Ik moet zeggen dat het een bijzonder geslaagd experiment is geweest dat me veel wijsheid heeft opgeleverd. Zo weet ik nu dat ik er inderdaad best aan gewend ben geraakt dat ik anytime anyplace met mijn hele vrienden- en kennisenkring kan babbelen als ik daar behoefte aan heb. Niet dat mijn followers het me gemakkelijk wilden maken trouwens. In no-time stond mijn timeline vol met mentions die gewoon schreeuwden om een antwoord. Van gewoon een stellig "Nee", tot provocaties over geldelijke schulden en aantijgingen dat ik geen verstand van bier zou hebben. Ik ben wat dat betreft vrijdag behoorlijk op de proef gesteld.

Vooral de avond was zwaar. Mijn timeline weer vol met mensen die talentenjacht-pulp #TVOH echt prachtig lijken te vinden, en voor de rest ook alleen maar kampianen-klapvee-shit op de TV waardoor zo'n beetje elke 5 minuten mijn hand automatisch richting de HTC Desire bewoog om eens wat sappig commentaar de wereld in te sturen.

Gelukkig ben ik ook zo'n figuur die als hij wat in zijn hoofd heeft daar vrijwel onmogelijk van af te brengen is. En ruim 24 uur later kan ik vol trots zeggen dat ik nog steeds "Twuchter" ben. Zodra deze blogpost via twitterfeed in mijn timeline komt is dat natuurlijk voorbij. Het zij zo. Het belangrijkste dat ik gisteren heb geleerd is dat social networking echt heel leuk is, en niet meer is weg te denken uit de moderne maatschappij. Ik zou het in elk geval voor geen goud meer willen missen.

1 opmerking:

BroederBas zei

Je hebt de "red pill" dus niet helemaal doorgeslikt?