donderdag 17 juni 2010

Vuvuzela


De kabinetsformatie komt maar moeilijk op gang in een verdeeld land dat heel hard een slagvaardige en stabiele regering nodig heeft, in de golf van Mexico lekken miljoenen liters olie per dag de natuur in en in zuid-Europa is het dodental door noodweer inmiddels opgelopen naar 20. Maar al dat nieuws lijkt ons deze weken niet te deren. Wij hebben immers iets veel belangrijkers aan ons hoofd. Wij vinden het geluid van de Vuvuzela's zo hinderlijk tijdens het voetbal kijken.

We sturen klachten naar de NOS, we posten filmpjes op Youtube om te laten zien dat andere zenders dit geluid wel goed wegfilteren (en die filmpjes worden door de FIFA vervolgens weer verwijderd vanwege copyright), we kunnen her en der zelfs informatie inwinnen over hoe we zelf dit getoeter optimaal weg kunnen filteren.

Ik vraag me de hele tijd af wat er nu precies zo erg is aan het feit dat je op TV kunt horen wat een gekkenhuis het in het stadion is. Misschien moeten we ons eens gaan afvragen wat nu hinderlijker is. Een beetje getoeter of twee keer drie kwartier lang stomme spreekkoren. Het kan mij niet schelen of het echt zo stil is aan de overkant, en de uiterst creatieve alliteratie "Hie, Ha, Honde..." heb ik ook al vaak genoeg gehoord.

Dus alstublieft mensen, houd op met klagen. Accepteer dat op andere continenten de fans op een andere manier hun sport beleven. Wees niet bang voor alles wat anders is, maar zing samen met mij: "Lang leve de fans, lang leve de vuvuzela!"