zondag 19 juli 2009

H.U.F.T.E.R.


Lege parkeervakken, dus ruimte zat...


...en ook de andere kant van de straat vol met vrije parkeerruimte.


Maar dat weerhoudt #18 er niet van voor de zoveelste keer zijn auto gewoon in de gang neer te kwakken. Tijdens het Pliesiegesprek van alweer drie maanden geleden had ik toch duidelijk aangegeven dat dit soort gedrag zwaar indruist tegen de fatsoensnorm in onze straat. Maar #18 laat in al die drie maanden duidelijk zien dat hij schijt heeft aan de rest van de straat bewoners. De straat krijgt de uitstraling van een of andere achterbuurt, maar dat kan hem niet schelen. Dat hij anders 5 meter verder moet lopen om bij zijn auto te komen weegt kennelijk zwaarder. Of zou hij nog steeds denken dat wij zijn auto bekrassen als hij hem niet in zijn zicht heeft staan?

In beide gevallen blijft het gewoon hufterigheid die mij en Wiefke nu echt de keel uit gaat hangen. Een hufterigheid die ook aangeeft dat hij in het geheel niets aan zijn houding heeft veranderd. De wijkagent krijg ik ondertussen steeds niet te pakken. Als ik even de tijd kan vinden om hem te bellen heeft hij geen dienst, heeft hij dienst dan is het op mijn werk zo druk dat ik geen tijd kan vinden om te bellen. #18's gedrag wordt ondertussen langzaam maar zeker steeds asocialer. Bijna elk weekend de muziek keihard, met afgelopen vrijdag kinderen die rond middernacht gillend door het huis rennen terwijl ze natuurlijk al lang in bed horen te liggen.

Ik heb er eigenlijk geen vertrouwen meer in dat dit ooit nog goed gaat komen, en ben zo langzamerhand de wanhoop nabij. De gordijnen van het zijraam heb ik van ellende maar weer dicht gedaan zodat ik niet steeds tegen die aso-twingo aan hoef te kijken. Ik hoop dat de F1 me komend weekend wat rust zal geven, maar ik vrees nu al voor wat ik bij terugkomst aan zal treffen.

-ZUCHT-...

2 opmerkingen:

harm job zei

Gaan we zijn kenteken ook spotten als de asobak van de straat. Maar ik mag aanraden de wijkagent weer te bellen, overleg eens met Omavandeoverkant, of die ook last heeft.

Korien#15 zei

Misschien wordt het toch tijd om de schutting te gaan plaatsen tussen jullie huis.... je weet dat er genoeg vrijwilligers zijn om jullie te helpen!!!