donderdag 18 juni 2009

Zwaarzwem



Door werkdruk en veel cursussen in Zoetermeer was ik de afgelopen tijd niet aan sporten toegekomen. Maar liefst twee hele maanden niet gezwommen, dus ik was erg blij toen ik gisteren weer aan de zwembadrand klaar stond. Toen ik aangaf dat ik wel in de langzame baan zou gaan zwemmen omdat ik zo lang niet geweest was was de reactie duidelijk: "Het wedstrijdseizoen is voorbij, dus we hebben een lange afstand schema". Dat was best even slikken voor mij, want dat is best heftig als je zo lang niets gedaan hebt.

Het bleek een schema van 3000 meter exclusief uitzwemmen. Dat was net iets te heftig voor me, maar met wat kleine aanpassingen kon ik het verbazend goed volhouden. Een lange afstand schema dus, prima om mijn conditie weer op te bouwen:

1000m borstcrawl
30 sec. rust
700m borstcrawl
30 sec. rust
500m borstcrawl
30 sec. rust
300m borstcrawl
30 sec. rust
300m borstcrawl
30 sec. rust
uitzwemmen

Uiteindelijk dus geen 3000 maar toch nog 2800 meter exclusief uitzwemmen. Het zal niemand verbazen dat ik na deze training extreem goed geslapen heb. Vanochtend voelden mijn armen nog wel wat zwaar aan, maar met de spierpijn valt het erg mee. Wat mij betreft volgende week weer!

Geen opmerkingen: