dinsdag 19 augustus 2008

WespAuw

Een vakantie midden in de warme bossen van Zuid-Hongarije is fijn en rustgevend. Maar de natuur heeft ook zo haar nadelen. Zo zijn niet alle beestjes mooi en lief.

Dit jaar zaten er meer wespen in het bos dan ooit. Op dag 1 werd Wiefke al slachtoffer van één van deze geelgestreepte rakkers. De steek werd meteen uitgezogen en behandeld met een ui, maar na een paar uur waren alle knokkels op haar rechterhand verdwenen. Dit bleef enkele dagen zo, ondanks een bezoek aan de lokale huisarts en een calcium injectie.

Even later werd ook ik gestoken in mijn elleboog. En dat terwijl ik meer dan 20 jaar wespenstekenvrij was gebleven. Gelukkig reageer ik een stuk minder heftig op insectesteken en -beten.

Twee dagen voordat we naar huis vertrokken waren we weer allebei aan de beurt. Wiefke werd dit keer getroffen in haar linkerhand, en ik in mijn hoofd. Van mij mag het nu wel weer 20 jaar duren voordat ik gestoken wordt. Ik vraag me ook af wat het nut van wespen nu eigenlijk is.

Geen opmerkingen: