maandag 25 augustus 2008

Mysteryland 2008





Afgelopen zaterdag was het eindelijk zover: Mysteryland 2008. De weersverwachting maakte het nog spannend, maar gelukkig bleek het weer erg mee te vallen. Beter nog: Het weer was gewoon fantastisch!

VriendP en ik waren vrijdagmiddag al afgereisd naar Den Haag om bij Freshy98 onze slaapspullen te droppen en even een avondje stad te pakken om een hapje te doen. 's Avonds terug in de stad kwam ik er bij het opblazen van mijn geleende luchtmatras achter dat Wiefkes ouders duidelijk een verkeerd beeld hebben van het formaat van mijn lichaam. Zo'n klein matrasje zou me weinig comfort bieden die nacht. En dan liep midden in de nacht dit kindermatrasje ook nog eens spontaan leeg, waardoor ik 2 nachten op een bank van ongeveer 1.60m breed heb moeten slapen. Foetushouding required dus.

Zaterdagochtend waren de straten nog nat van de regen die bijna de hele nacht door was gegaan. Toch hadden we nog steeds goede hoop op een droog Mysteryland. Hoop die mede in stand werd gehouden door het feit dat ik mijn jas vergeten was en Freshy98 überhaubt niet in het bezit is van een jas voor natte omstandigheden.

We hadden besloten dit jaar met de auto richting het voormalige floriadeterrein af te reizen, mede omdat we vorig jaar door een samenloop van gelukkige omstandigheden nog net op tijd de laatste trein naar Den haag konden halen. Zoveel mazzel zouden we geen tweede keer hebben, dat wisten we alledrie wel zeker. Freshy98 had aangeboden om terug te rijden, zodat VriendP en ik de dag ongegeneerd konden besteden aan het vacuum zuigen van plastic bekers Grolsch tussen het dansen door.

Iets voor half twaalf konden we na kaartcontrole en visitatie het festivalterrein betreden. Het was meteen al opvallend druk. Blijkbaar wilden veel mensen op tijd een mooi plaatsje bij het podium dat voor het eerst werd gehost door mijn bijna naamgenoot. Wij hadden besloten datzelfde podium de hele dag te mijden. We begaven ons eerst naar de mainstage, waar Isis al was begonnen met de perfecte set om de dag mee te beginnen.

Om 13:00 uur nam Erick-E het van haar over. Voor ons de tijd om richting de classics tent te lopen. Vanwege het 15 jarig jubileum stonden hier echte helden van weleer in de line-up. De back to back set van Dj remy en DJ Per was echt een toppertje, en de stemming zat er echt goed in. De enige mindere ervaring was dat een meisje van ik schat begin twintig me aansprak met: "Dit is wel echt voor de oude ravers he? Grappig hoor, maar echt ver voor mij tijd". Tja, ik zal eraan moeten wennen dat ook ik steeds vaker als oude man zal worden gezien. De sfeer was hier wel zo goed dat we na een kort uitstapje naar de mainstage (waar Dr. Lektroluv een in onze ogen nogal tegevallende set draaide) snel weer terug waren. Classics-tent gastheer Robin "Jaydee" Albers liet met een geweldige (en helaas te korte) set zien dat hij als oude rot het vak nog niet verleerd is. Na hem namen Marcello en Jean het roer over. De bedoeling was dat zij oude iT-tijden zouden doen herleven. Helaas bleken de heren vooral te willen laten zien hoe geweldig ze elkaar en met name zichzelf vinden. Wij hadden het na een kwartiertje wel gezien.

Na rond 18:30 uur even van een verdiende rustpauze te hebben genoten (we hadden sinds 11:oo uur niet meer gezeten), begaven we ons naar de tent waar we de avond ook zouden eindigen: RAUW. Net het eind van de set van Joost Vanbellen meegepikt, en daarna net als de rest van het publiek flink staan raggen op de Electro Rock klanken van Goose. Oh man, wat ging het dak er af! Daarna een 2 uurs set van de nu al legendarische Boys Noize, die echt een superset door de tent liet blazen. De sfeer in het publiek was ook echt fantastisch. Zo goed zelfs, dat de DJ het publiek begon te filmen aan het einde van zijn set.

Al met al een zeer geslaagde dag en avond. Zondag kwam ik moe maar voldaan weer in mijn eigen huis.

Bovenstaand filmpje van boys Noize geeft een aardige impressie. Het filmpje is overigens niet door mij gemaakt.

Geen opmerkingen: