dinsdag 26 augustus 2008

NachtParkeer


's Nachts op de weg terug van Mysteryland naar Den Haag hadden we nogal trek gekregen in een hapje eten. Geen probleem wist freshy98, want de Burger King in Scheveningen zou nog tot 3:00 uur geopend zijn.

In de zichzelf toeristvrienedlijk beschouwende badplaats aangekomen zochten we een plekje voor de auto, en we begaven ons te voet richting het centrum. Freshy's ervaring met parkeren in de gemeente Den Haag was dat er tot 22:00 uur betaald moest worden, dus dat zat wel goed. De auto die achter mijn pauperstation geparkeerd stond had inderdaad ook geen parkeerbriefje achter de ramen liggen.

Drie Big King XXL kingsize menu's later zagen we echter een papiertje achter de ruitenwissers liggen. Toch geen boete zeker? Jawel dus! En ook een voor de auto achter ons die voor ons juist bevestigde dat er niet meer betaald hoefde te worden. Een eind verderop in het donker zien we na wat meer onderzoek een bord waarop inderdaad te lezen is dat in deze straat tot 02:00 uur betaald moet worden. Waarom is ons een raadsel. Mijn vermoeden is dat dit soort onlogische tijdstippen bewust worden gekozen om niet alleen meer parkeerbelasting binnen te halen, maar ook nog eens gemakkelijk meer boetes te kunnen innen van nietsvermoedende toeristen die alleen maar een paar zorgeloze uurtjes willen besteden in het Scheveningse uitgaansleven.

Ik zal het wel bij het verkeerde eind hebben. Mijn ervaring met Parkeerwachters (die ik stuk voor stuk als complete debielen bechouw) is al niet echt goed ondanks het feit dat ik in mijn hele leven pas éénmaal eerder een parkeerboete heb gehad.

We hebben maar besloten de kosten te delen, waarme het voor ons alledrie een vrij dure maaltijd is geworden.

1 opmerking:

harm job zei

kreeg je bij de bon ook een zaklantaarn om in het vervolg duistere parkeerborden te zoeken?