zondag 28 oktober 2007

My First HST


Na een maand niets doen qua sport vanwege Wiefkes verhuizing ben ik deze maand weer begonnen. Omdat het oppakken van het trainen na een dipje vaak best lastig is heb ik besloten mijn al 2 jaar oude voornemen eens in de praktijk te brengen en het qua trainingsmethode over een heel andere boeg te gooien.

Geen standaard split schema dus voor mij, maar voor het eerst in mijn leven een HST schema voor de komende 8 weken. In het begin voelde het allemaal nogal lichtjes aan, en ik had niet eens het gevoel dat ik echt heftig aan het trainen was. Maar ik wist toen al dat als ik het principe goed begrepen had, het eind van elke 2-wekelijkse cyclus verreweg het zwaarst zou zijn.

Gisteren was de laatste training van de eerste twee weken, dus elke oefening vol op mijn 15rm. En ik moet zeggen dat ik gelijk heb gekregen: ik ben echt in tijden niet zo kapot geweest na een uurtje trainen. Zo heftig dat ik zelfs bedrust nodig had. En daarnaast heb ik de rest van de zaterdag bijna geheel besteed aan eten, eten en nog eens eten.

Volgende week en de week erna de tweede cyclus van trainingen, nu toewerkend naar mijn 10rm.

1 opmerking:

harm job zei

goed dat ik het weet, vanaf nu mag jij alle zware dingen in de bburt tillen. iemand hulp nodig met bierkratjes? t-rex bellen!