zaterdag 8 oktober 2011

Goede voornemens #9 - FAILED :(


Soms zit het mee, soms zit het tegen. Minimaal 2 keer wilde ik los op het circuit. De bijbehorende aankopen waren vrij snel gedaan. 1 Keer rijden met een formuleauto, en een dagje rijden met 4 verschillende supercars. Het boeken van een afspraak ging ook vrij snel. Maar daarna begon de ellende...

Het begon al met de eerste formuleauto afspraak van dit jaar. Dit was al poging twee nadat het eind 2010 vanwege slechte weersomstandigheden was uitgesteld. Deze keer bleek dat de deelnemers aan de vorige editie te vaak van de baan vlogen. De orgaisatie besloot de auto's om te bouwen naar een wat minder heftige configuratie en daardoor kon mijn afspraak niet doorgaan.

Een nieuwe boeking was snel gedaan. Augustus 2011 in Hockenheim, daar zou het gaan gebeuren. Vlak voor die afspraak weer mail van de organisatie. Weer alle formuleauto's stuk, maar ze konden me een alternatief bieden: 4 rondjes in een door ABT getunede audi TT, conform DTM maatstaven. Ik besloot die kans te nemen en reisde af richting het circuit.

Erg blij was ik, dat het eindelijk ging gebeuren. De instapkaart had ik al bij de hand, en na 2 wachtenden was het mijn beurt. Totdat de DTM auto langzaam de pitlane in kwam rijden. Veel schade rechtsachter, en een verbogen velg. Ik wist meteen dat het niet verantwoord zou zijn om nog met deze auto op hoge snelheid te gaan rijden. Dat vermoeden werd ook door de organisatie bevestigd. Ik was er zo dichtbij, maar kon alsnog onverrichter zake naar huis.

Ruim een maand later was ik net over de teleurstelling heen, en toen kwam weer een vervelend bericht mijn mailbox binnenvallen. Mijn supercar drives gingen niet door! Vanwege de vele ongelukken dit jaar op de Nordschleife had de organisatie besloten hier geen evenementen meer te laten plaatsvinden.

En zo zit ik in de situatie dat ik dit jaar geen nieuwe afspraak meer kan boeken, tenzij ik speciaal naar Gross Dölm (boven Berlijn) ga rijden. Gezien mijn eerdere ervaringen met afspraken die op locatie alsnog niet doorgaan pas ik daar liever voor. Ik heb de organisatie inmiddels om een refund gevraagd voor beide arrangementen. Met pijn in mijn hart, dat wel. Maar het is even niet anders.

2 opmerkingen:

BroederBas zei

Ah, zonde! Het heeft je ook niet bepaald meegezeten met die afspraken inderdaad...

Ramon zei

Hee Thijs! Wat een verhaal zeg! Zo dichtbij en dan nog gaat het niet door. Hoop dat je je goede voornemen alsnog snel kan doen! groeten Ramon