zondag 27 januari 2008

Klootschieten




Zaterdagmiddag, prachtig weer. De natuur lijkt ons dus gunstig gezind voor het jaarlijkse klootschieten en de winter BBQ. Vanaf 's ochtends stond deze dag voor mij al in het teken van Twentse tradities. Ik was de dag zelfs begonnen met Twentse bakbloed bij het ontbijt.

Na een bak ouderwetse snert werd de tocht per fiets aangevangen richting het startpunt te zuiden van onze stad. Inclusief een kruiwagen voor de nodige versnaperingen in de vorm van bier, glühwein, korn, cakejes, twentse metworst en meer van dat trok het gezelschap door het bos. De stemming zat er tijdens het klootschieten in ieder geval goed in, en er werd door iedereen beduidend beter geworpen dan vorig jaar (actiebeelden volgen nog).

Aan het einde van de route bleek de eindstand 59-59. Tijd voor een koningsworp dus. Helaas voor mij was de worp van het andere team een heel stuk beter, en dus mag ik de komende weken van Wiefke aanhoren dat zij in het winnende team zat (dat overigens terecht heeft gewonnen) en ik niet.

Mijn klootschiet-techniek kenmerkt zich voorlopig door veel brute kracht, maar net wat te weinig richtinggevoel. Na een paar shotjes gaat het wel beter, maar zo constant als Wiefke (zonder drank) stond te gooien kan ik voorlopig alleen van dromen.

Na een laatste borrel trok het gezelschap (waarvan enkelen op een wel heel bijzondere fiets) huiswaarts voor de volgende activiteit van vandaag, de jaarlijkse winter BBQ.

Geen opmerkingen: